Перейти до контенту

ЗВІТ про діяльність комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Славутської міської ради у 2022 році

 

Свою діяльність комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Славутської міської ради у 2022 році здійснювала відповідно до Статуту та нормативно – правових документів, що регламентують її діяльність.

Основним завданням установи було супроводження дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років у процесі освітньої діяльності, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.

У зв’язку із введенням воєнного стану, надзвичайної ситуації в країні  у 2022 році додатковим завданням для фахівців ІРЦ став супровід дітей ВПО та дітей, які зазнали психологічної травми, за місцем навчання, проживання, в тому числі з використанням  дистанційних технологій.

Установа є юридичною особою, має печатку, бланки встановленого зразка. Згідно Статуту закладу, фінансову діяльність забезпечує централізована бухгалтерія управління освіти виконавчого комітету Славутської міської ради.

Персональний кадровий склад  Центру  укомплектовано згідно штатного розпису  у кількості  9 штатних одиниць. З  них 7 педагогічних працівників, 2 – технічний персонал: директор, 6 фахівці (консультантів). Це 2 вчителі – логопеди, 2 дефектологи, 1 практичний психолог, вчитель – реабілітолог, прибиральник службових приміщень, сестра медична.

В закладі створено всі необхідні умови для якісного психолого – педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами громади. Облаштовано кабінет логопеда, дефектолога, практичного психолога, сестри медичної, ресурсна кімната та кімната ЛФК, наявний  дидактичний матеріал, іграшки, обладнання в залі лікувальної фізкультури. Забезпечено доступність  згідно з вимогами державних будівельних норм, встановлено кнопку виклику з шрифтом Брайля, інформаційні показники зі шрифтом Брайля, облаштовано спеціальну туалетну кімнату.

Враховуючи ситуацію пов’язану із введенням воєнного стану, надзвичайної ситуації в країні, відсутністю в установи укриття, робота центру організована у змішаному режимі, комплексна оцінка та надання корекційно – розвиткових послуг  відбувається  на базі ЗДО №9 « Теремок»,  консультативна та інформаційно – просвітницька діяльність фахівців здійснюється дистанційно.

Основним завданням команди  педагогічних працівників  Центру  є проведення комплексної оцінки з метою визначення категорії  освітніх потреб дитини, рівня необхідної підтримки в освітньому процесі.

З  січня по грудень 2022 р. комплексну оцінку було проведено для 129 дітей,  в тому числі для 15 дітей ВПО,  з них:  105 дітей дошкільного віку та  24 дітей шкільного віку.  Виявлено дітей з інтелектуальними труднощами – 12, із навчальними  – 23, функціональні (мовні) – 83,  (сенсорні) – 3, в томі числі повна глухота- 1, соціоадаптаційні – 7 (аутичний спектр- 3, емоційно – вольова сфера – 4).   З них  – 89  відвідують логопедичні групи в закладах дошкільної освіти, 1 – навчаються в групі спеціального призначення ЗДО№6 «Золота рибка», 3 здобувають дошкільну освіту в інклюзивних групах ЗДО «Квіткограй», «НВК» дошкільне відділення, 17 – навчаються в інклюзивних класах закладів освіти міста, 1 дитина здобувають  освіту за індивідуальною формою навчання, педагогічний патронаж, 1 дитина перебуває в інтернатній установі та 12 дітей  віком від 2-4 років, які ще не відвідують заклади дошкільної освіти , 5 дітей, які відвідують заклади освіти, але за бажанням батьків їм не організовано відповідне навчання.

Всім заявникам, батькам було надано висновки про стан розвитку дитини, наявність труднощів у дитини та необхідного рівня підтримки в освітньому середовищі.

Наступним не менш важливим завданням роботи  закладу є надання корекційно – розвиткових послуг  спеціалістами інклюзивно – ресурсного центру. Такі послуги у 2022 році надавалися  дітям дошкільного віку, які не відвідують заклади освіти, дітям шкільного віку, яким організований педагогічний патронаж, інклюзивне навчання, дітям, які є внутрішньо переміщеними особами.  В загальному корекційними послугами у 2022 році охоплено 64 дітей громади: із функціональними  мовними труднощами 28 дітей, 7 – із соціоадаптаційними (порушення комунікації, аутичний спектр), 12 – з інтелектуальними, 13 – із навчальними, 4 –  соціоадаптаційними (порушення  емоційно – вольової сфери).   За  2022 рік було проведено 1737  індивідуальних корекційно – розвиткових занять.

В основному послуги надаються очно на базі ЗДО №9 «Теремок», але є 2 дітей, які перебувають за кордоном, тому з ними працівники працюють за допомогою онлайн – сервісів.

Організовані  корекційно – розвиткові  заняття дітям, які навчаються інклюзивно в Славутській гімназії №3, 6, ліцей «Успіх», ЗОШ №1.

У 2022 році була продовжена взаємодія та співпраця Центру з педагогічними працівниками закладів дошкільної та загальної середньої освіти Славутської міської територіальної громади з метою раннього виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами шляхом проведення інформаційно – просвітницьких заходів серед вчителів, вихователів, асистентів вчителів. Фахівці Центру є постійними учасниками команд психолого – педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, що навчаються інклюзивно в закладах освіти громади. Робота проводилася як очно, так і з використанням дистанційних технологій.

За період з січня по грудень 2022 року проведено: 12 семінарів – практикумів та тренінгів для педагогів: «Освітні труднощі та рівні підтримки», «Кінезіологічні вправи, як метод корекції дітей з особливими потребами», «Раннє втручання – це послуга, що змінює життя», «Роль вчителів в допомозі дитині з гіперактивністю», «Адаптивна фізкультура для дітей з розладами аутичного спектру», «Типологія відносин «учитель-учень», «учень- учень»», «Інклюзія. Досвід, який спрацював», «Фізичне виховання дітей раннього віку»», «Індивідуальна програма розвитку, індивідуальний навчальний план»

6 тренінгових занять  «Діти дощу. Які вони є», «Логопедичне намисто тренажер для м’язів артикуляційного апарату», «Дихальні та ритмічні вправи як складова з дітьми з особливими освітніми потребами».

Щороку  важливим аспектом діяльності Центру  є  налагодження взаємодії з батьками  дітей з особливими освітніми потребами, тому співпраця та зустрічі з батьками відбуваються постійно. У 2022  році проведено 4 тренінгових занять «Використання методів арт – терапії вдома», «Секрети мислення», «Як тренувати пам’ять», «Розвиваємо увагу» та засідання за круглим столом «Дистанційне навчання дітей з ООП, чим допомогти»

У 2022 році  працівниками Центру проведено  1178 консультацій: для  батьків 560,   для педагогів 618, в тому числі для батьків ВПО – 130.

Цьогоріч самоосвіта та  підвищення професійного рівня  фахівців Центру були вкрай важливим завданням, адже  у своїй роботі ми зустрілися з труднощами, з якими раніше не працювали.  З цією метою проходили всеукраїнські та міжнародні онлайн тренінги, семінари, вебінари, брали участь  майстер-класах із вивчення методів роботи з психотравмами, подолання ПТСР, надання першої психологічної та медичної допомоги, підтримка в освітньому процесі дітей, які зазнали травми  та інш.

Детальну інформацію про роботу Комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний  центр» Славутської міської ради можна знайти на сторінці у Facebook та на сайті закладу:ku-irts-slavutskoji-miskoji-radi.webnode.com.ua/kontakti/

 

 

 

 

 

Директор                                                                            В. МАРТИНЮК