Перейти до контенту

Інформація для батьків

Коли є необхідно звернутися до Інклюзивно-ресурсного центру Славутської міської ради

• дитина почала пізніше гуліти, тримати голівку, тягнутися до іграшок, хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням навчилася сидіти, повзати і ходити;
• до трьох років у дитини не з’явилося мовлення, вона спілкується за допомогою жестів та окремих складів;
• з іграшками і до цього часу гратися не може, лише на короткий термін дитину може привабити чужа або нова іграшка;
• дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їх змісту, погано запам’ятовує вірші;
• у поведінці дитини є моменти, які Вас хвилюють: малюк дуже рухливий, неслухняний або, навпаки, млявий, повільний, у нього повсякчас змінюється настрій;
• Ви бачите ці особливості, але у Вас десь жевріє надія, що дитина переросте і буде такою, як і всі.
• У дитини є труднощі в засвоєнні освітньої програми чи навчальних предметів.
• Педагоги скаржаться, що у дитини с труднощі в навчанні, конфлікти в класі, агресивність
• Дитина часто відчуває себе втомленою, не бажає вчитись, виконувати домашні завдання, відвідувати школу.
• Дитина, на Ваш погляд, надто рухлива, або, навпаки, довго думає, гірше інших навчається, погано говорить.

Прийти на консультацію до спеціалістів Інклюзивно – ресурсного центру (ІРЦ) батьки можуть за власним бажанням, якщо непокояться за свою дитину (бачать і розуміють, що дитині потрібна підтримка та допомога).

Спочатку батьки можуть отримати консультації з приводу своїх за непокоєнь, а от вже у разі потреби фахівці ІРЦ проведуть комплексну оцінку розвитку дитини та нададуть відповідні рекомендації щодо її навчання та виховання.

Проведення комплексної оцінки розвитку дитини – одне із основних завдань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів, відповідно до Положення про Інклюзивно-ресурсний центр затверджений постановою КМУ від 12 липня 2017 року №545

Комплексна оцінка розвитку проводиться з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту, розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічної допомоги відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини.

Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор ІРЦ, або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів:

  • документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників (паспорт, копія);
  • свідоцтва про народження дитини (копія);
  • індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності дитини, копія);
  • форми первинної облікової документації №112/0 «Історія розвитку дитини», затвердженої МОЗ (копія за згодою батьків);
  • у разі потреби – довідки від психіатра;
  • письмової заяви батьків або законних представників на проведення комплексної оцінки;
  • особистої заяви дитини на проведення комплексної оцінки (для дітей віком від 16 до 18 років);
  • письмової згоди батьків або законних представників на обробку персональних даних дитини, зокрема на: зазначення стану здоров’я та медичного діагнозу у висновку комплексної оцінки; внесення даних дитини до реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в ІРЦ; зберігання копій наданих документів (в т.ч. копії форми первинної облікової документації №112/0 «Історія розвитку дитини») в особовій справі дитини в ІРЦ.

Фахівці інклюзивно – ресурсного центру проводять комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини.

У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви додаються:

  • психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
  • зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
  • документи щодо додаткових обстежень дитини.

Уразі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавались психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до ІРЦ подаються:

  • попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
  • висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.

Комплексна оцінка проводиться фахівцями ІРЦ індивідуально за такими напрямами:

• оцінка фізичного розвитку дитини (визначення рівня загального розвитку дитини, її відповідностівіковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо).

• оцінка мовленнєвого розвитку дитини (визначення рівня мовленнєвого розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури).

• оцінка когнітивної сфери дитини (визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага).

• оцінка емоційно-вольової сфери дитини (виявлення здатності дитини до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин).

• оцінка освітньої діяльності дитини (визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до навчальної програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку)

У разі встановлення фахівцями інклюзивно-ресурсного центру наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:

  • переходу дитини з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти;
  • переведення дитини із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
  • надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічної комісії спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.

На даний час, коли впровадженно карантинні заходи, подати заяву до інклюзивно – ресурсного центру для проведення комплексної оцінки розвитку дитини, батьки можуть онлайн за допомогою порталу автоматизованої системи ІРЦ. (https://ircenter.gov.ua)