Перейти до контенту

Корекційно – розвиткова робота фахівців ІРЦ
«Найкращий спосіб зробити дитину хорошою – це зробити її щасливою» (Оскар Уайльд) .
Під таким гаслом фахівці комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Славутської міської ради щодня зустрічають своїх вихованців. Зусилля команди Центру спрямовані на розвиток та формування особистості дитини, вчасне подолання освітніх труднощів, її соціалізацію. Корекційно-розвиткові заняття проводяться відповідно до потреб кожної дитини зі створенням ситуації успіху, підтримкою впевненості у досягненні позитивного результату згідно із визначеною індивідуальною траєкторією розвитку.
Заняття вчителями – логопедами спрямовані на розвиток мовленнєвої діяльності у дітей із різними категоріями освітніх труднощів. Тому кожне заняття ретельно сплановане та включає в себе методи навчання та розвитку за допомогою методик Глена Домана,Тан-Содерберга, Марії Монтесорі, Зайцева, Кюїнезера. Також в роботі з дітьми активно використовуються методики схем-моделей для навчання дітей описовим розповідям та схем-моделей у лексично-граматичній роботі, Су-Джок терапію, інтелектуальні ігри Танграм, пальчиковий театр, лего-конструювання.
Практичний психолог проводить корекційно-розвиткову роботу з розвитку пізнавальної та емоційно-вольової сфери за наявності у дитини емоційних або особистісних труднощів, формує та розвиває пам’ять, мислення, увагу, уяву, сприймання, а також необхідні комунікативні, соціальні навички і якості, також здійснює корекцію тривожності, зниженої самооцінки, страхів, зняття агресивних проявів поведінки, сприяє повноцінному особистісному та інтелектуальному розвитку дитини на кожному віковому етапі. У своїй роботі фахівець використовує різноманітні методи корекції: терапевтичну бесіду, арт-терапію, кольоротерапію, малювання піском, казкотерапію, та інше.
Вчителі-дефектологи здійснють освітню та корекційну роботу з дітьми, які мають порушення інтелектуального розвитку, порушення слуху та зору. Забезпечують умови для засвоєння ними відповідних корекційних програм з урахуванням труднощів, вікових та індивідуальних особливостей дітей, сприяють їх соціальній адаптації. Вивчають і фіксують динаміку розвитку дітей, складають оптимальну педагогічну стратегію, проєктують шляхи корекційного впливу, виховання та соціальної адаптації кожної дитини. Під час проведення корекційно-розвиткових занять використовують яскраву наочність, цікаві дидактичні ігри, об’ємні моделі, конструктори, предмети та обладнання для формування соціально-побутових та шкільних навичок, також активно застосовують новітні технології такі як, АВА (поведінкова терапія), кінезіотерпія, систему комунікації PECS.
Вчитель-реабілітолог надає комплексну допомогу, впливаючи на моторну сферу та фізичний розвиток дітей, у яких порушена функція опорно-рухового апарату, підтримує та відновлює втрачені або послаблені рухові функції, сприяє нормалізації м’язового тонусу. Застосування методів лікувальної фізкультури допомагають реалізації рухових потреб дитини, є профілактикою появи багатьох захворювань, таких як: плоскостопість, сколіоз, порушення постави, ожиріння та інше. Систематичні заняття лікувальною фізкультурою сприяють корекції різних хвороб, гармонізують фізичний і психічний розвиток дитини, активізують роботу серцево-судинної і дихальної систем, формують гарну поставу, запобігають появі патологічних станів. Для діток різного віку педагог застосовує різні методи і рівні навантаження, широко використовуючи при цьому різні іграшки, спортивні обладнання та інвентар.